MVC besök och riktigt kort dag i skolan

Publicerat » 2010-11-16 14:56:00 Kategori » Allmänt Direktlänk

Vid klockan 8:00 idag var Micki, jag och Stoffe i Oskarshamn på mvc. Besöket började med att ta blodprover, stick i fingret och i armen. O fy vad jag hatar att bli stucken. Under tiden väntade Stoffe och Mikaela i väntrummet, när jag kom dit satt Mikaela och lekte med en docka. Hon bara älskar dockor nu för tiden! 

Efter det in till barnmorskan och Mikaela fick lite leko att leka med. Men hon var mer intresserad av att se vad barnmorskan skulle göra med mig. Först fick jag veta att mina prover va bra. Sen blev de att ta blodtrycket och det va jätte bra. Efter det mätte vi min livmoder och den va 24cm. Sen lyssnade vi på bebisens hjärtljud och då blev Mikaela helt tyst och kollade helt nyfiket, va jätte gulligt att se  Och hjärtslagen va också bra. Följer kurvan gör vi med, så ja allt är jätte bra och de är ju härligt att det är så! (25+1)

Efter mvc besöket blev det till skolan och Mikaela och Christoffer åkte hem. Kom till skolan vid kvart i nio typ och vi började vid kvart över nio idag, men hade en underbar klasskompis där, så vi tog en macka och en varm oboy tillsammans  När vi började sen va det dags att planera öppet hus som är på lördag mellan 10:00-13:30, kom vet jag 

Planerade i en timme ungefär sen va det att vänta på bussen hem, fick vänta i tre kvart ungefär, men pratade i telefonen en stund av den tiden så de va ganska ok.

Från och med denna vecka som började nu kommer vi att ha olika scheman ända fram till jul. Och jag har tagit bort ett ämne som jag inte hinner med och kommer ändå att få göra om på komvux, när jag börjar där  Så har kortare och bättre dagar nu, och det gillas!

Men men, när jag kom hem idag hämtade jag Micki och gick in till min mormor och morfar, så att Stoffe kunde sova lite extra, för han fick ju gå upp tidigt idag. När vi kom in till dem bjöd de på lite fika och vi satt och pratade, mys på det 

Senare när vi kommit in från dem åkte vi och handlade och lagade mat, åt och nu tar jag och Mikaela det lite lugnt. Stoffe åkte och jobbade för en timme sen.

Aaa, det var väl de. Just för tillfälligt 


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (visas endast för migj)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig! ♥