6 April

Publicerat » 2011-04-06 23:56:10 Kategori » Allmänt Direktlänk
Till och börja med vill jag berätta varför det inte blev något inlägg igår. Vi hade faktiskt besök av lite vänner. Eller iaf besök av två vänner, för Matilda, Mikaelas gudmor är ju som en familjemedlem. Så när hon kommer kan jag ju inte säga besök. Haha :) Och sen i går när de åkt hem va jag så trött och lat att jag inte orkade blogga.

Har lite bilder på barnen från i går.

Bland en del avundssjuk finns det syskonkärlek ♥


Visst är de söta ? :)


Våran underbara barn! ♥


Neo :)


Vad har hänt idag då?

Morgonen började med att Christoffer försov sig så att han fick ringa dagis och berätta att Mikaela skulle komma lite senare. När han väckte Mikaela va hon superglad och hade jätte bråttom till dagis då han berättade att de försovit sig lite.
När Christoffer kom tillbaka från dagis passade vi på att sova lite till, Neo sov ju ändå. Så lika bra att passa på liksom :) Neo vaknde vid klockan 10, då blev det mat.

Kan ju berätta det för er, att jag ammar och ger modersmjölkersättning. Helt enkelt på grund av att han inte blir riktigt mätt på det han får av mig. Och att jag bara ammar på ett bröst, för att när Neo va runt 2 veckor fick jag problem med mitt ena bröst som gjorde att mjölk produktionen slutade. Och med prat med barnmorska om det, beslöt jag mig för att bara amma på ett bröst. Där av modersmjölkersättning.
Ni får ha vilka åsikter ni vill om detta säger jag bara. Jag är glad att jag kan amma ändå, för med Mikaela ammade jag bara i 5 dagar på grund av så mycket problem att jag inte orkade eller klarade av att amma. Så för mig betyder det mycket att han ändå har ett favoritbröst att tutta på :) ♥


Efter att Neo fått mat, byt blöjan och fått kläder på sig. Va det dags för frukost för mig och Stoffe. Blev en sen frukost, så efter va det inte långt kvar tills vi skulle hämta Mikaela på dagis. Vi tog en promenad till dagis, och gissade vad Mikaela blev glad när hennes lilla bebis var med. Hon sprang och hämtade sina tjejvänner och dagisfröknarna, för de skulle ju bara se hennes bebisbror. Hon va så stolt, och sa titta va söt min bebis är och titta va liten han är och ja det ena med det andra. Va faktiskt riktigt roligt att se henne så stolt :) ♥
För hon är så avundssjuk att det ibland känns så illa att det är svartsjuka.

När vi kom hem tittade vi på lite tv och sen blev det stan för att handla lite grejer, bland annat en nässug. För lille Neo har blivit lite snorig, hoppas att det inte blir värre bara. För vill inte att han blir sjuk. Resten av familjen har ju varit sjuk från och till. Och jag är ju fortfarande sjuk. Vi får väl se vad som händer.
När det gäller resten av dagen har vi tagit det lugnt och bara umgås som familj :)


Hoppas ni haft en bra dag också!
Puss och Hej
Postat av: Matilda

Vadå jag inte besök? Jag är ju finbesök!! :D

2011-04-07 21:22:29 BLOGG: http://mahilda.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (visas endast för migj)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig! ♥