Fan, blir aldrig som jag tänkt..

Publicerat » 2011-05-17 15:16:58 Kategori » Allmänt Kommentarer » 0st
Ja, jag vet att jag sagt att jag skulle bättra mig med att blogga, men det är verkligen inte lätt vill jag säga. Har fått tillbaka ett till gallstensanfall och blev sjuk på samma gång :( Feber, snorig och hosta plus att Mikaela också blev sjuk. Aa, nu vågar jag inte säga att jag ska bättra mig med bloggandet, för då händer det väl något nytt igen...Så jag säger att ni får se helt enkelt :)



I morgon btw, har jag och Christoffer varit tillsammans i 5 år! <3




//MammaErika

Onsdag den 11/5-11

Publicerat » 2011-05-11 15:27:45 Kategori » Allmänt Kommentarer » 0st
Än så länge har vi idag varit ute i det fina vädret, röjt i gaderoberna. Så nu har man fått fram alla sommar kläder, både till oss och barnen. Slängt in en tvätt i maskinen, som snart är klar då ska den upp på tork. Blir att tvätta lite till under dagen. Hade tänkt att röja i lite saker som jag aldrig liksom har någon lust att börja röja i också. Det är saker sen jag var barn, vet inte om jag vill slänga eller spara.
Om jag nu hinner börja röja i det och om barnen är snälla medans Stoffe jobbar ska jag iaf ta tag i det :)

Puss hej så länge // MammaErika

Hej igen och förlåt, mitt inte riktigt mitt fel

Publicerat » 2011-05-09 21:52:58 Kategori » Allmänt Kommentarer » 0st
Blogg.se har haft problem under HELA helgen så jag har inte kunnat göra några inlägg :(
Hade de kommit in hade ni haft en del att läsa, men tyvärr. Och jag orkar verkligen inte skriva om allt. Men tänkte att ni skulle få se lite bilder från de senaste dagarna och så skriver jag väl ett par rader om bilderna :)

Vill först berätta varför jag inte kommer igång riktigt att blogga efter att Neo föddes. Sen han föddes har vi haft en inneboende, det har hänt en del med denna inneboende. Så vi ville hjälp och det har varit en aning jobbigt för oss också. Så man har inte riktigt varit sig själv skulle jag vilja säga. Sen har det hänt en del inom våran lilla familj, som gjort att jag inte orkat eller velat lägga in några inlägg. Det är såna saker som inte rör andra, än bara oss liksom. Sen har jag haft problem med gallsten som jag berättat.

Men nu har allt börjat rulla på rätt bra, och jag har börjat känna lycka inom mig, mycket har vänt till det bättre! :) ♥




Neo den 3/5 då han blev 2 månader


Den 5/5, Neo i en ny body han fått av sin gammelmormor och gammelmorfar


Mikaela hjälpte sin gammelmormor att plantera blommor, hon va riktigt duktig :)

Såhär blev resultatet:



Även en bild på lille Neo från denna dag ♥ :)



Den 7/5 var vi och tittade på ett till boende och efter titten stannade vi till vid en liten sjö
:)
p.s. boendet var inget att ha!



Våran stora flicka ♥
Det var grymt vackert vid den lilla sjön.

Just nu.

Publicerat » 2011-05-03 14:53:40 Kategori » Allmänt Kommentarer » 0st
Neo sover. Mikaela och jag har dammsugit nästan alla rum, bara vårat sovrum och toan kvar ;) Ska ta det snart.
Har precis stängt på tv:n, Mikaela ville inte hjälpa till att dammsuga längre så nu kollar hon på barnprogram (:

Annars jo, idag är Neo 2 månader och Mikaela är 45 månader (alltså 3 år och 8 månader)

Måndag 2/5-2011

Publicerat » 2011-05-02 18:42:09 Kategori » Allmänt Kommentarer » 0st
Idag har vi varit hemma och haft en skön lek och bus dag. Mikaelas rum är aldrig särskillt fritt från leksaker på golvet, och det har det verkligen inte varit idag heller :D Fast nu är det städat och fint. När mamma städar är det roligt, men inte att städa själv efter sig. hah
Neo har även lekt, med sitt babygym. Oh guh, så han börjar att "prata" med saker och oss. Och ger massor med svarsleenden :) Riktigt härligt att se och höra.
Mikaela sover, och tur är det för i morgon är det dagis igen och hon måste ju orka att gå upp till det. Med allt lek och bus idag fattade jag att hon skulle komma tidigare i sängen än hon brukar.
Christoffer sitter just nu och ger Neo ersättning efter amningsstunden.

Vi hade tänkt att kolla på en film snart, vi har inget bättre för oss (:
Puss så länge

// Erika

Haft modelldag med mina barn :)

Publicerat » 2011-05-01 22:57:54 Kategori » Allmänt Kommentarer » 0st
Bilderna på Mikaela är från igår då vi hälsade på barnens farmor. De på Neo från idag.


Mikaelas modelldag på en studsmatta.






Neos modelldag i mammas säng.






Mikaela tog några bilder på Neo också :)


Bilderna ;)

Publicerat » 2011-05-01 22:41:28 Kategori » Allmänt Kommentarer » 0st
Klicka på bilderna för att se dem större :D



21/4-2011 Skärtorsdagen.


Mikaelas gammelmormor.

Långfredagen.

Mikaela skulle hålla koll på lillebror, jag skulle bara klä på mig. (Det var morgon)

Jag va bara tvungen att ta kort när Mikaela lägger sig och myser med Neo <3

Hejhej :)

Publicerat » 2011-05-01 22:31:04 Kategori » Allmänt Kommentarer » 0st
Nu känner jag mig piggare och känner att jag kan börja blogga igen. Som sagt har jag gallsten, var på akuten i fredag pga att min medicin slutade att hjälpa. Hade så otroligt ont att jag bara ville skrika och gråta. Tack ännu en gång Matilda, som var barnvakt. <3

Nästa inlägg kommer det bilder :D