Bilder och påsk!

Publicerat » 2012-04-06 21:16:01 Kategori » Allmänt Kommentarer » 0st
Sitter här nu och försöker lägga upp bilderna jag tagit på våran lägenhet i dag. Men jag lyckas inte lägga upp dem. Det funkar inte. Så jag kan inget göra, men jag tänkte att jag kunde försöka igen i morgon.

Däremot kan jag inte lova när för i morgon om alla är pigga och glada ska vi till min mormor och morfar. Där blir det att fira påskafton, påskmat ska bli gott. Förra året blev det inget påskfirande för min del, på grund av ett gallstensanfall jag hade då. Men nu har jag ingen gallblåsa kavr längre som jag ställa till det för mig. Tänka sig att det snart är ett år sen jag operera bort den!

Vad vi gjort i dag, det vet ni ju redan ;)

// MammaErika

Städning avslutad

Publicerat » 2012-04-06 14:15:19 Kategori » Allmänt Kommentarer » 0st
Städa igång en förlossning?

Ja, nu har jag städat som en tok här hemma och resultatet av det är inte så upplyftande. Nu är jag riktigt trött. Under städningen fick jag ett par sammandragningar. Men mer har det inte blivit. Tänk om städningen hade kunnat få igång förlossningen. Då hade mitt påskägg varit underbart till tusen!
Under och även nu efter min tok städning är bebis mycket aktiv iallafall. Vet inte vad det ska betyda, men det är bra härligt att känna dessa rörelser.

Men det här med att städa för att sätta igång en förlossning fungerar nog inte för mig iallafall.
Men nu har vi ett rent och fint hem :)

MEN tänk om förlossningen skulle sätta igång senare i dag? Kanske måste förbereda sig lite liksom :)
Nej, sån tur har vi nog inte, men man kan ju alltid tänka OM!

// MammaErika

Kom precis på en sak! :D

Publicerat » 2012-04-06 12:11:23 Kategori » Allmänt Kommentarer » 0st
Nu är det bara 10 dagar kvar till vår lilla bebis har beräknad födsel :)

Vilket kön? Är det en flicka eller inte.
Vilket datum kommer h*n att födas?
Vilken längd & vikt kommer h*n att ha?

Skulle vara riktigt roligt att se allas gissningar och kunna jämföra med efter att hon/han fötts, för att se vem som gissade närmast eller kanske till och med helt rätt :)

// MammaErika

Påskstädning pågår

Publicerat » 2012-04-06 11:40:55 Kategori » Allmänt Kommentarer » 0st
Långfredag!
Vi har inte hunnit påskstäda något, bara fixat med påskpynt :)
Så nu i dag har vi börjat med själva städningen. Jag hade tänkt att ta lite bilder här hemma med, så kan ni mina fina läsare få se hur vi bor. Vet inte riktigt om ni vill se hur vi bor, men jag tänkte att det kunde vara lite kul kanske ;)

Nej, måste fortsätta nu!
Passar på lite extra när lille prinsen Neo sover :)

// MammaErika

Maktlös!

Publicerat » 2012-04-05 09:45:44 Kategori » Allmänt Kommentarer » 0st
Vad hände efter 1 april?
Jo, så här är det att barnen blev sjuka. Riktigt ordentligt sjuka! Så jag har inte haft orken att blogga.
Allt har handlat om barnen.
De har haft och har hög feber, de är gnälliga och orkar knappt göra något. Super svårt att få i dem mat eller vätska. Vätska är det vi kämpat med att få i dem. Vatten och välling är de Neo levt på. Mikaela har faktiskt ätit mat, inte som i vanliga fall men lite har kommit i henne under måltiderna och druckit duktigt, allt från vatten till mjölk och även påskmust har hon velat ha.
Inte bara detta som de har, deras näsor rinner det ur "bokstavligt talat" och så en sån där riktigt hemskt hosta.

Jag hatar verkligen när barnen är sjuka, för vad man än gör så hjälper det inte så mycket som man vill. Och det gör att jag känner mig så maktlös!

Idag är det skärtorsdagen, och vi ska faktiskt inte göra något eftersom barnen är sjuka. Vi hade tänkt att klä ut dem och åkt ner till lite nära och kära för att visa upp dem och självklart få oss lite godis som passar både till Mikaela och Neo. Och så kanske lite till mamma! :) Haha, godisgris när jag är gravid. Och det är faktiskt sant, jag är inte alls mycket för godis annars.

Men nej, nu måste jag sluta skriva. Har två sjuka barn att ta hand om, fast sambon har det just nu. Men jag vill också vara delaktig.

PUSS OCH GLAD PÅSK PÅ ER ALLA! (:

// MammaErika

1 april 2012

Publicerat » 2012-04-01 21:55:19 Kategori » Allmänt Kommentarer » 0st
Ja, det är första april i dag och jag var säker på att jag skulle bli lurad.
Men nej, inte en ända luring här inte :)

Från i går kväll till i dag har Chrisoffers pappa övernattat hos oss. Och under dagen i dag har barnen fått vara med deras farfar som de inte träffar så ofta. Vi har hjälpt farfar med lite grejer under dagen.

Det har även tvättats i dag också. Byte lakan i allas sängar i går och hade en tvätttid i tvättstugan i dag. Så passade på ;) Det är skönt när jag slipper hänga större saker inne i lägenheten, som lakan. Nu ligger de redan i garderoben. Härligt när man kan bli av med såna saker snabbt och effektivt.

Vi har inte gjort så mycket annat än att tvättat och varit med barnens farfar och som sagt hjälpt han med lite saker. Det har varit en skön dag med det vanliga annars, sånt vi liksom gör varje dag :)

// MammaErika