29 januari 2011

Publicerat » 2011-01-29 20:54:00 Kategori » Allmänt Direktlänk

Blev en tidig morgon för familjen Karlsson Rönn. Gick upp klockan 04:00 i morse. Efter frukosten och efter att vi fått på oss kläder och så blev det ut i bilen och hämta Christoffers lillebror Jakob. Christoffer är ju så snäll att han tar och kör ut frallor med Jakob för hans klassresa. De samlar pengar asså. Och denna gången ville Christoffer att jag skulle följa med, Jakob är inte så duktig på att hålla räkning och antal. Det ska vara olika antal frallor i påsarna och så är det olika antal påsar med frallor i. Aa, vet inte riktigt om ni fattar. Men vad gör det, inte så intressant att veta ändå  Det brukar sluta med att när de väl åkt ute med frallorna har det saknats påsar med frallor i. Pga att Jakob sagt att de varit färdiga, och ja självklart tror ju Christoffer på han. Han tror ju liksom inte att hans bror ljuger. Men saken är den att Jakob är en riktig slarvar, och det är han tyvärr när det gäller allt. Men men, denna gången saknades det ingen fralla alls. Bara för att jag var med och packade och Christoffer prickade bara av. Så allt gick riktigt fort och bra. Och han slapp att ringa och prata med de andra som åker och lämnar frallor om att de inte har tillräckligt och så. För tyvärr det är ju så att bara Christoffer fått skiten för allt slarv Jakob gör...

Jag blev riktigt tackad av älsklingen för att jag slällde upp. Han fick till och med komma hem tidigare än vad han brukar, över en hel timme till och med. Och för Mikaela var det inga problem att vara med, hon sov under hela frallstunden. Och när vi kom hem passade vi på att sova lite till, klockan va ju bara typ 07:00 då 

När vi väl vaknade igen, kändes det mer som en lördagsmorgon. Blev en så där härlig familjefrukost. Efter frukost blev det lite fix och don, senare hade Christoffer ärende till västervik. Mikaela och jag passade då på att leka massor på hennes rum och så hann vi gå in en stund till min mormor och morfar. Underbart!

När Christoffer kom hem blev det film, barnfilmen vi kollade på som jag skrev om tidigare idag.  Efter filmen blev det högsby för att handla mat tills idag, vi kom inte på vad vi ville ha så vi åkte till affären för att se om vi hittade något gott. Och jada, mat hittade vi. Efter maten va Mikaela och Christoffer igång och lekte på köksgolvet. Ja, de va helt tokiga! Synd att jag inte tog någon bild, för att va grymt kul att kolla på. Desto större Mikaela blir desto mer vill hon bara leka med Christoffer, hon verkar tycka att det är roligare att leka med han  Det gör ju inte mig något, tycker bara att det är kul att se dem leka!

Senare, mer på förkvällen blev det filmmys, riktigt filmmys! Så mysigt har vi inte haft på länge hela familjen. Helt underbart vatt det iaf!

Nu sover Mikaela och det har hon gjort ett par timmar, Christoffer är hos min mamma och badar Keila. Det är hunden vi gav bort till min mamma för att vi känner att vi inte har tid för henne. Och ja, hon har det verkligen mycket bättre nu. Mamma tar verkligen väl hand om henne, och vi träffar Keila någon dag varje vecka. Oftast nästan varje dag  Och Stoffe gör sånt som min mamma helst inte vill göra eller riktigt vågar. Som att bada och klippa klorna.

När Stoffe kommer hem blir det myspys med honom! Det gillas 

Själv sitter jag här just nu med en bebis i magen som sparkar och har hicka, riktig ordentlig hicka vill jag säga! Mys på det  Tänk att idag är det bara 30 dagar kvar tills han ska komma ut, åhh jag vill att han kommer nu! Vill ha min lilla bebis i min famn.

Nu, dags att avrund. Puss på er!


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (visas endast för migj)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig! ♥