Varför det inte kom ett inlägg i går

Publicerat » 2011-01-04 13:12:00 Kategori » Allmänt Direktlänk

I går va det så att jag var inte alls pigg. Va helt slut hela dagen.

Så det var inte mycket som hände under dagen inte, bara sånt man var tvungen till att göra. Christoffer va snäll och lagade mat. Det gjorde han bra :)

Vid ungefär klockan fem i går, kände jag av sammandragningar och de kom ganska regelbundet. Så efter sex sammandragningar på ungefär en timme, lite mindre. Så ringde jag till västerviks förlossning. De ville att vi skulle komma in, mest för en kontroll. Hämtade Matilda innan vi åkte till förlossningen, så hon kunde ha Mikaela. I fall de skulle va så att han va tvungen att komma ut, typ om han inte mådde bra i min mage eller liknande.

När vi väl kom in till förlossningen började kontrollerna att göras. Fick sånna där klockor på magen som mäter bebisens hjärtrytm och mina sammandragningar. Det va bara det att under färden till förlossningen började mina sammandragningar att minska i styra istället för att höjas som det gjorde tidigare. När jag väl låg där med klockorna på magen hade nästan mina sammandragningar avtagit helt. Fast det tyckte jag bara va skönt! :) Ville inte att han skulle komma ut än, han får vänta <3

Under tiden jag låg där tog de mitt blodtryck, och mitt blodtryck va plötsligt en aning högt i jämnförelse med tidigare under min graviditet. Hjärtrytmen på bebis var iaf som den skulle :) När jag legat i sängen med klockorna i ungefär 40 minuter. Va mina sammandragningar så gått som över :)

Då blev det att göra ett ultraljud och kolla min livmodertapp.

Och som jag trodde har han vänt sig rätt, bara fått sparkar på mina revben och ja, upptill i magen. Nu fick vi veta det helt klart och att han mådde så bra som han skulle där inne, känns riktigt skönt att veta!

Min livmodertapp va också bra, kändes att jag va en omföderska sa min läkare som undersökte mig.

Det som va så lustigt va att mina sammandragningar va regelbundna och ökade i styrka. Precis som det ska göra vid förlossnigsvärkar. Men sen blev det oregelbundna och minskade i styrka. Så det blev mer som förvärkar.

Men allt slutade ju bra iaf :) Läkaren sa till mig att jag måste vila mycket mer än det jag gör, annars kommer han troligen att komma förtidigt och det vill vi inte.

Nu vet ni varför det inte blev något inlägg i går, ha det! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (visas endast för migj)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig! ♥