Fallit tillbaka ?

Publicerat » 2012-02-28 11:49:03 Kategori » Allmänt Direktlänk
Nejdå, klart jag inte har. Har bara haft fullt upp!
(Skriver lite kortfattat så det inte blir värsta uppsattsen för er att läsa)

Fredag:
Under dagen var vi bara hemma och hade en sån där vanlig dag. Jag hade massor att göra men orkade liksom inte ta tag i dem. Och när Christoffer kom hem från jobbet va det annat att göra. Vi åt mat och gjorde oss i ordning för att åka och handla. Så in till Västervik bar det för att handla och så blev det lite in och kolla läget på vissa ställen ;)
När vi kom hem igen och fått in alla saker i kyl, frys och så blev det att börja göra i ordning fredagsmyset. Lite bilder finns också som jag tänkte bjuda på. Som ni kanske redan vet är det inte lätt att få med Mikaela på bild nu för tiden. Men försökte verkligen denna gången :)








Dessa bilder får avsluta själva fredagen :)


Lördag:
Började dagen som vanligt, med frukost och diverse saker man gör när man vaknat ;) När vi vart redo för dagen åkte vi ner till Högsby där min mamma bor. Blev fika och prat och även att Christoffer fick ta och hjälpa dem med bilen. Som hade krånglat. Men va det något problem för min sambo. Nejdå, han löste det på 2 sekunder ;) Han är verkligen inte dum när det gäller bilar. Han är min mekaniker, helst när det gäller bilar och andra fordon men han kan så mycket annat som inte jag kan. Så det är underbart att ha en händig man! ;)
Vi åkte även förbi mina morföräldrar som behövde en hjälpande hand med tv:n. Så även där va Christoffer den händige mannen. När vi ändå va där stannade vi ju och pratade skit där med och så blev det lite smått och gott såklart.
Klockan hade gått fort under hela dagen och vi kom hem sent. Så resten av kvällen blev det tvtittade och soffhäng.


Söndag:
Morgonbestyren gjorda satte vi oss i bilen och åkte till Linköping. I linköping gick vi på ikea, som vi verkligen inte tänker göra om. Det kommer alltid att bli kalmars ikea för våran del. Vi tänkte att vi skulle kolla hur ikea var i Linköping och så är det lite närmare oss än kalmars. Men som sagt Linköpings ikea blir det inte mer. Det va rörigt där, inte att det va svårt att hitta eller något sånt. Utan det va så ihop kört eller hur jag ska förklara. Inte så lätt att komma fram, inte med vagn i alla fall.
Efter shoppandet där blev det mat på ett lite ställe, kommer inte ihåg va det hete. Det värsta var att det gillade vi inte heller, maten va skit dyr och så fick man knappt någon mat på talriken. Knappt att man blev mätt. Så ja, vem vet vi kanske aldrig besöker linköping igen. Hah, vi får väl se hur det blir.
Det blev en heldag i Linköping den dagen. Kom hem ganska sent och när vi kom hem blev det att fixa mat och lite annat. För hungriga var vi efter att knappt fått någon mat.
Lugnt fick det bli resten av den dagen/kvällen sen :)




Ja, de var det!
Nu har jag skrivit en del och orkar inte skriva mer nu heller så.
Puss på er.


// MammaErika

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (visas endast för migj)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig! ♥