Nu gör vi såhär! ;)

Publicerat » 2012-02-10 20:19:20 Kategori » Allmänt Direktlänk
Ja, nu gör jag såhär att jag berättar lite om hur vi har det nu 2012 :)
Vi har faktiskt fått en bra start på detta år! Vilket vi verkligen behövde!
Christoffer jobbar heltid under dagtid. Han lämnar oss klockan halv 9 varje morgon och kommer hem halv 6. Vardagar såklart ;)

När han är hemma är det full rulle mellan han och barnen. Han vill hinna vara med dem så mycket som möjligt innan det är tex sängdags. Plus att jag alltid kan få en stund för mig själv, under kvällstiden. Vilket jag gillar enormt!
Mikaela har äntligen fått en dagisplats, dock börjar hon inte förens i maj. Men det gör oss inget, bara att veta om ett datum och att hon får börja är härligt!

Christoffer har också börjat plugga, han har som mål att vara färdig till bebis nummer 3 kommer. Men vi får se, menar han står i mycket nu. Han jobbar hela dagarna, kommer hem och har fullt upp och så pluggar han när han får tid över. Det brukar vara så att han pluggar när barnen somnat. Vad han pluggar till tänker jag inte avslöja nu.
Det kommer när det kommer :)

Vi har även skaffat oss en ny bil, en så kallade "familjebilen" Det är en 5 sitsig, men kan bli 7 sitsig ;) Och nu låter det väl som om vi ska skaffa fler barn efter bebis nummer 3. Men nej, det är inte tanken! Vi har behov av en bil som tar mer än bara oss i familjen. Och vi blir ju 5 snart.

Hade en stund för mig själv i dag när Neo sov och Mikaela kollade på en film.
Då satt jag och gjorde denna. Hade tänkt mig en ny header till bloggen först bara, men nu tror jag att det är påväg med en helt ny bloggdesign istället.


När jag ser bilden, "läser texten" känner jag mig verkligen ung. Jag har alltid sett mig som en "vanlig mamma" bara. Detta är första gången jag kände mig som en "ung mamma".


// MammaErika

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (visas endast för migj)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig! ♥